choroba czy specyficzne zachowanie?

Pamiętajmy, że leczyć powinien lekarz. Porady udzielane na forum to tylko dodatkowa pomoc.

Moderatorzy: wojtek, GoldAngelo, Boguśka, Grzegorz, misia458, Krysia-, WOJTEKZ

anula89
Ptaki które hoduję: aleksandretta obrożna

choroba czy specyficzne zachowanie?

Post autor: anula89 » śr maja 11, 2016 12:45

Witam, niedawno przypadkowo zostałam właścicielką aleksandretty, która się do mnie " przybłąkała". Ptak jest oswojony, martwi mnie jedynie jego zdrowie. Otóż zauważyłam, że gdy papuga sporo lata, słychać podczas oddychania coś w stylu 'stukania'. Przy czym pojawia się ono co jakiś czas i częściej przy mnie niż przy innych osobach. Zwierzę ma zadbane pióra, nie jest osowiałe, dużo "gada" i je. Nie zauwazyłam też żadnej wydzieliny z otworów nosowych czy też oczu. Papuga nie kaszle i normalnie tak nie oddycha. Ponieważ nie znam się na papugach i nie widzę żadnej innej oznaki ewentualnej choroby, zastanawiam się czy to normalne zachowanie i czy wobec tego wizytę kontrolną u weta mogę odłożyć na czas, aż papuga do mnie bardziej przywyknie czy od razu zabierać ją do lekarza ?

procent
Ptaki które hoduję: Aleksandretta obrożna
Kontakt:

Post autor: procent » wt maja 17, 2016 12:16

Mój Kiwi, gdy się bardzo zmęczy lataniem też wydaje dźwięk "tykania", ale to tylko w momencie gdy jest bardzo zdyszany. Gdy gwałtowny oddech się uspokoi tego dźwięku nie słychać. To tylko z mojej obserwacji. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze się wypowie.
Moja ulubiona palarnia kawy :)

Awatar użytkownika
WOJTEKZ
-#Administrator
-#Administrator
Ptaki które hoduję: ALEKSANDRETTY OBROŻNE i kilka innych gatunków papug
Kontakt:

Post autor: WOJTEKZ » wt maja 17, 2016 13:36

Ptaki po takim lataniu się męczą i te objawy to z tego powodu.
To że ktoś mówi iż trzyma ptaki przez 20 lat , wcale nie oznacza że ma o nich jakieś pojęcie. Pamiętajmy że uczymy się przez całe życie.
Pozdrawiam
zawadzki112@poczta.onet.pl
GG 7481455

ODPOWIEDZ