rejestracja Mnichy Nizinnej
Moderatorzy: wojtek, GoldAngelo, Boguśka, Grzegorz, misia458, Krysia-, WOJTEKZ
rejestracja Mnichy Nizinnej
Kupiłem od hodowcy zajmującego się ptakami od 30 lat Mniszkę Nizinną, dokumenty jakie dostałem to świadectwo pochodzenia oraz karta szczepień, mniszka jest zaobrączkowana. Oczywiście przez swoją niewiedzę zawaliłem temat rejestracji. Co prawda 2 tygodnie jeszcze nie minęły, ale mam inny problem. Hodowca jej nie rejestrował, poinformował mnie, że nigdy tego nie robił z Mniszkami, bo to głupi wymysł urzędasów. Mniszki nie znajdują się na liście chronionych CITES i takie tam. Miał nawet sytuację, że kiedyś wybuchło ognisko ptasiej grypy i potrafili chodzić po domach i brać ptaki do usypiania. Nie znam się, sceptycznie podszedłem do tego wszystkiego. Pytanie czy na podstawie posiadanych dokumentów mogę ją zarejestrować, pomimo, że on tego nigdy nie zrobił? Co robić w ogóle w takiej sytuacji, jak się do tego odnieść?
- Krysia-
- -#Administrator
- Ptaki które hoduję: Haszunia i jego heterę
- Kontakt:
Skoro 14 dni jeszcze nie minęły od momentu kupna mnichy a masz dokumenty, to radzę jak najszybciej zgłosić do rejestracji. Ty zgodnie z prawem zgłaszasz, zatem obowiązku dopełniasz, a czy urząd zarejestruje, to ich sprawa. Ty zgłosiłeś więc ręce, sumienie i podporządkowanie się obowiązkowi ustawowemu masz czyste. By nie mieć jakichś kłopotów w momencie zgłoszenia ptaka do rejestracji ( a urząd zgłoszenie musi przyjąć ) poproś o jakieś pisemko, że ptaka zgłosiłeś.
Tu http://aleksandretta.pl/forum/viewtopic ... 138&t=1134 masz krok po kroku rejestrację.
Z kolei przejrzenie tematów http://aleksandretta.pl/forum/viewforum.php?f=138 może Ci być pomocne.
A to, że hodowca ani rodziców, ani piskląt urodzonych w niewoli nigdzie nie zgłosił, nie rejestrował, to jego sprawa. Złamał prawo i tyle a Ty nie masz z tym nic wspólnego. I nie patrz na problem hodowcy lecz na własny czubek nosa