Woliery - budowa

Odpowiednie pomieszczenia to podstawa dla zdrowia ptaków. Spędzają tam całe życie.

Moderatorzy: wojtek, GoldAngelo, Boguśka, Grzegorz, misia458, Krysia-, WOJTEKZ

MisiekPapuga

Woliery - budowa

#1

Post autor: MisiekPapuga » sob mar 15, 2008 19:54

Nie wiem czy byście byli zainteresowani, ale rozbudowywuje swoje woliery, jeśli by byli zainteresowani na taki temat to mogę etapami robić fotki i pisać jak i co powstaje. Może się komuś przyda???

MisiekPapuga

#2

Post autor: MisiekPapuga » pn mar 17, 2008 22:11

No to co by nie być gołosłownym.... Na początek zdjęcia z roku ubiegłego przy drugim powiększaniu wolier.
Najpierw fundamenty: Obrazek
sprawa ważna gdyż to jak je wykonamy będzie gwarantować bezpieczeństwo papug, ja kopałem na 1,2m, wszelkie podkopania są raczej niemożliwe. Sposób wykonania:
robimy dokładne pomiary, kopiemy według ustalonych granic, zalewamy betonem do powierzchni ziemi. Można robić woliery również z wylewką, ale trzeba wziąć pod uwagę że młode papugi nie umiejące jeszcze dobrze latać mogą uderzyć o twardy beton i złamać sobie mostek. Można również na wylewkę wysypać "materiał amortyzujący" np. kora (Ja wylewki nie stosowałem.
Obrazek
Ważne aby sobie dobrze wymierzyć fundament, ponieważ wszelkie krzywizny i brak poziomu odbiją się później podczas budowy. Gdy beton zalany do ziemi zaschnie zwykle 2-3dni należy wykonać szalunek. Robimy go z desek, zależnie jak wysoką podmurówkę chcemy wykonać. Ważne aby zachować kąty i poziom.
Przegrody można zrobić płytsze myślę że 30cm jest w zupełności wystarczające
Obrazek

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 22:20 ]
Co do kosztów... Hmmm przywóz piasku, cały samochód czyli 10 kubików 550zł, tona cementu tez coś kolo 500zł.. Wiadomo że 10 kubików się nie zużyje na małą wolierkę, ale przy większych inwestycjach będzie potrzebne. ja na fundament 3m na 6m plus podmurówka i plus przegrody zużyłem 500kg cementu.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 22:24 ]
Co do stali na obecną modernizację czyli 4 woliery po 90cm każda szeroka 3 metry długa i dwa wysoka zapłaciłem z przywozem 800zł. Do tego należy doliczyć ceny podkładu i lakieru. Puszka zielonego 16zł podkład około 18zł. Ważne żeby dobrze pomalować szczególnie elementy leżące na betonie gdyż do nich później nie będzie dostępu w celu ewentualnych poprawek.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 22:26 ]
http://www.hodowlapapug.com/woliery.html tu macie wszystkie zdjęcia które przygotowałem na dzisiaj... jutro więcej

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 22:27 ]
http://www.hodowlapapug.com/woliery.html

MisiekPapuga

#3

Post autor: MisiekPapuga » śr mar 19, 2008 19:47

Dziś tylko 6 głównych profili pospawałem.... STRASZNIE ZIMNO... Dzisiejsze doświadczenie ze spawania:
UWAGA NA OCZY, MASKA ZAWSZE NA TWARZY, dodatkowo okulary ochronne na oczy - nigdy nie wiadomo co odpryśnie. Najtrudniej spawać elementy górne. Jeśli ktoś nigdy nie spawał, lepiej niech poprosi kogoś kto się na tym zna....
Światło wytwarzane przy spawaniu jest bardzo szkodliwe na oczy, jeśli naświetlicie bardzo boli i kończy się najczęściej szpitalem.
Gdy trzy lata temu uczyłem się spawać, tak właśnie skończyłem.... 3 dni na okulistyce w Krakowie. dramat

Awatar użytkownika
wojtek
EKSPERT-HODOWCA
Posty: 1586
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:59
Ptaki które hoduję: Senegalki
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#4

Post autor: wojtek » śr mar 19, 2008 20:38

Maska ze szkłem fotochromowym kosztuje tylko 500zł. Najgorzej ma pomocnik spawacza w dzień słoneczny.
Jeśli nie pomagasz to nie przeszkadzaj.

MisiekPapuga

#5

Post autor: MisiekPapuga » pt mar 21, 2008 18:41

Wiesz ja kupiłem swoją maskę za 40 złotych w sklepie spawalniczym. Nie wiem dokładnie co to szkło fotochromowe, na necie znalazłem coś takiego:
"FOTOCHROMOWE SZKŁO
rodzaj światłoczułego szkła zmieniającego barwę pod wpływem światła; stosowane w przem. lotniczym i w produkcji okularów." (interia.pl)
500zł to kupa kasy jak za samo szkło... Ale skoro ma jakieś specjalne właściwości....

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 19:50 ]
serwer z moja stroną www coś szwankuje, jak go naprawią wrzucę nowe zdjęcia.

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 20:18 ]
Obrazek
Tyle na razie udało mi się pospawać, o tajnikach spawania oraz bezpieczeństwie podczas niego pytajcie Wojtka, gdyż jak się dowiedziałem bardzo zna się na rzeczy.
Obrazek
Ważne aby elementy świezo pospawane wyczyścić i jak najszybciej pomalować aby nam nie zaczęły korodować.... no chyba że robimy z aluminium.... Najpierw kładę 2 warstwy czerwonego tlenkowego podkładu z dekorala, potem trzy warstwy lakieru. Oczywiście każda warstwa musi odpowiednio długo schnąć... wszystko na puszcze z lakierem którego użyjecie będzie pisać...
Obrazek
Ważne aby robiąc fundament pozostawić na rogach takie otwory w betonie, dospawany element stalowy do głównego profila, zostanie potem zalany betonem i będzie trzymał całą konstrukcję aby nie odfrunęła.. Ja dla bezpieczeństwa jeszcze wszystko przykręcam 15 cm dyblami do podmurówki
Obrazek
Front już został praktycznie w całości pospawany.... i pomalowany podkładem, moze jutro położymy pierwszą warstwę zielonego.
Obrazek
Po wystygnięciu, szlakę należy obkuć (uwaga OKULARY OCHRONNE!!!) i oszlifować spawy boschem. Mała szlifierka kątowa będzie praktyczniejsza do tego celu niż duży bosch (230 mm tarcza) służący do cięcia stali.
Obrazek

Kurde... Nie zauważyłem że już się tyle tego zrobiło.... hehe spieszę się dlatego tak z robotą gdyż nie chce niepokoić ptaków które znajdują się we wcześniejszych wolierach. Budki planuję powiesić z 1 kwietnia ale muszą być woliery skończone aby miały absolutny spokój podczas lęgów.

Awatar użytkownika
coco39
Posty: 839
Rejestracja: sob lis 25, 2006 12:29
Ptaki które hoduję: papugi
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#6

Post autor: coco39 » pt mar 21, 2008 20:55

No Łukasz wolierki supcio I klasa :-D . Mam jedną radę na przyszłość jak będziesz dalej rozbudowywał, woliery( bo widzę, że hektarów ci nie brakuje) możesz z niej skorzystać lub nie, bo piszesz w opisie 3 fotki powyższego postu, że ważne, aby na rogach otwory zostawić. Moim zdaniem lepiej tych otworów nie zostawiać bo beton na rogach lubi pękać lepszym rozwiązaniem i to pewniejszym jest w trakcie zalewania szalunku położyć na całej szerokości tego szalunku(bo wtedy nie wiadomo gdzie wyjdzie profil)kawałek blachy z przyspawanymi "wąsami"(wąsy oczywiście zalane będą betonem i nie od Wojtka Z :lol: )Jak beton stwardnieje to po ułożeniu profilu możesz go do tej blach przyspawać. Moim zdaniem lepszy efekt a mniej zachodu.
Pozdrawiam
ArekP
http://arek-papugi.eu/

MisiekPapuga

#7

Post autor: MisiekPapuga » pt mar 21, 2008 21:16

jak najbardziej skorzystam w sumie to nie pomyślałem o takim rozwiązaniu. Ale myślę ze na tym zakończę woliery dla papug zimujących. jak juz bede budował to budynek ogrzewany z wylotkami.

Awatar użytkownika
wojtek
EKSPERT-HODOWCA
Posty: 1586
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:59
Ptaki które hoduję: Senegalki
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#8

Post autor: wojtek » sob mar 22, 2008 02:55

Jaka jest średnica oczek w siatce?
Jak rozwiążesz problem z gryzoniami, łasicami i gronosajami?
Arek dobrze radził Ci z tymi rogami. Profil będzie się rozszżał i wyłamywał. Lepiej gędzie wywiercić otwory w profilu i kołkami stalowymi przymocować do fundamętu.
Jeśli nie pomagasz to nie przeszkadzaj.

MisiekPapuga

#9

Post autor: MisiekPapuga » sob mar 22, 2008 09:08

Siatka będzie podwójna oczka 19x19.
Z rogami robiłem tak samo we wcześniejszych wolierach 2 i 3 lata temu i problemów żadnych do tej pory nie miałem. nic nie popękało..
zapomniałem napisac ze rogi sa zazbrojone..

Awatar użytkownika
wojtek
EKSPERT-HODOWCA
Posty: 1586
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:59
Ptaki które hoduję: Senegalki
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#10

Post autor: wojtek » sob mar 22, 2008 09:14

Zewnetrzą siatkę możesz dać drobniejszą. Z tego co zrozumiałem to jedna siatka jest po wewnętrznej stronie profilu a druga drobniejsza powinna być po zewnętrznej. Profil na zdjęciach to 40x40mm? Taki odstep miedzy siatkami powinien wystarczyć.
Jeśli nie pomagasz to nie przeszkadzaj.

sajga
Posty: 89
Rejestracja: sob lis 10, 2007 22:04
Ptaki które hoduję: aleksandretty ob., modrolotki,faliste, nimfy,gołąbki egzotyczne
Lokalizacja: wielkopolska

#11

Post autor: sajga » sob mar 22, 2008 11:45

Oczko 19x19 wystarczy na łasice i gronostaje na myszy nie. Na te gryzonie powinna być siatka maximum 16x16, a lepiej13x13.
sajga

Awatar użytkownika
coco39
Posty: 839
Rejestracja: sob lis 25, 2006 12:29
Ptaki które hoduję: papugi
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#12

Post autor: coco39 » sob mar 22, 2008 11:51

Najlepsze rozwiązanie podał Wojtek z tego względu iż czym mniejsze oczka tym cieńszy drut z którego jest siatka zrobiona a jeśli zastosujemy siatkę z cienkiego drutu to nie wszystkie gatunki papug możemy tam umieścić.
Pozdrawiam
ArekP
http://arek-papugi.eu/

Awatar użytkownika
wojtek
EKSPERT-HODOWCA
Posty: 1586
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:59
Ptaki które hoduję: Senegalki
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#13

Post autor: wojtek » sob mar 22, 2008 13:31

Najdrobniejszą siatkę dajemy na zewnątrz. Papugi nie mają do niej dostępu i nie przegryzą. Słyszałem o przypadkach odgryzienia łap przez drapierzniki, ptakom śpiącym na pojedyńczej siatce.
Jeśli nie pomagasz to nie przeszkadzaj.

MisiekPapuga

#14

Post autor: MisiekPapuga » sob mar 22, 2008 15:09

problem w tym żeby ptaki oduczyć spania na siatce... Codziennie o zmroku chodziłem i ptaki przeganiałem z siatek na patyki i się nauczyły, teraz żaden ptak na siatce nie śpi. Jeśli zabezpieczycie dwoma siatkami o takich drobnych oczkach to papug w ogóle nie będzie widać. A nawet jeśli będzie podwójna drobna z zewnątrz to drapieżnik taki jak sowa bez najmniejszych problemów zniszczy siatkę 16x16.

sajga
Posty: 89
Rejestracja: sob lis 10, 2007 22:04
Ptaki które hoduję: aleksandretty ob., modrolotki,faliste, nimfy,gołąbki egzotyczne
Lokalizacja: wielkopolska

#15

Post autor: sajga » sob mar 22, 2008 16:50

Tego można i oduczyć, ale w nocy grasują jeszcze inne drapieżniki takie jak tchórz i kuna.Jak się przyzwyczai do takich miejsc to potrafi odwiedzać je regularnie U mnie mimo że mam podwójne siatki 20x 20[siatka pleciona], w odległości 40 mm. i tak straciłem kilka ptaków. Najgorsza jest kuna która podczas polowania robi dużo hałasu. tyle, że potrafi poderwać wszystkie ptaki. Tłuką się biedne po całej wolierze. Ostatnio tak straciłem miedziankę szmaragdową i w dodatku b.dobrą samicę. Dostała ją kuna na siatce 1,5 m od dołu, wyrwał łapą kawał mięsa między mostkiem a skrzydłem spadła biedna na dno woliery i konała do dastępnego wieczora. Pozostało po niej upaćkany krwią ślad na chodniku, na siatce i nienawiść do drapieżników. Zaraz zainstalowałem elektryczny pulsator i od tego czasu mam spokój. Urody on nie dodaje ale polecam go innym.
Pozdrawiam
sajga

Awatar użytkownika
wojtek
EKSPERT-HODOWCA
Posty: 1586
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:59
Ptaki które hoduję: Senegalki
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#16

Post autor: wojtek » sob mar 22, 2008 17:43

sajga pisze:Zaraz zainstalowałem elektryczny pulsator i od tego czasu mam spokój. Urody on nie dodaje ale polecam go innym.

opisz to użądzenie, co i jak i z kąd?
Jeśli nie pomagasz to nie przeszkadzaj.

sajga
Posty: 89
Rejestracja: sob lis 10, 2007 22:04
Ptaki które hoduję: aleksandretty ob., modrolotki,faliste, nimfy,gołąbki egzotyczne
Lokalizacja: wielkopolska

#17

Post autor: sajga » sob mar 22, 2008 17:44

Jeszcze tylko dodam , że pozostałe dwa gołąbki w podobny sposób przez podwójną siatkę miały odgryzione nogi [po jednej każdy] i musiałem je dobić.. Musiała najpierw łapą dosięgnąć nogę ptaka przeciągnąć przez siatki i zbójecko odgryżć.To co opisałem stało się w przeciągu kilku lat. Prądem odstraszam już 3 lata i jest ok.

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:00 ]
Nazywa się POMELAC.Jest to elektryczne ogrodzenie pastwisk z elektryzatorem. Zasilane z gniazda elektrycznego poprzez transformator specjalny , zmniejszający napięcie z 220 na 12V.Energia impulsu 400mJ.Daje ok.60 impulsów na minutę. Jak dotkniesz to poczujesz silne uderzenie w uszach. Można też dokupić specjalne izolatory i drut . Koszt ok.220żł. Zasięg działania 10 km. Oczywiście po drucie.
Można kupić w każdej agromie ze sprzętem rolniczym.Adres producenta:ul.Klasztorna 1
07-200 Wyszków
www.pomelac.pl
e-mail:pomelac@pomelac.pl
sajga

MisiekPapuga

#18

Post autor: MisiekPapuga » sob mar 22, 2008 20:54

Czyli nic innego jak popularny "pastuch" stosowany w hodowli ptaków wodnych.
Najlepiej rozciągnąć około 30 centymetrowy pasek zgrzewanej siatki dokoła woliery, tak by była ona odizolowana od siatki właściwej. Bardzo skuteczne - ulepszenie drutu pasterskiego, kuna nie ma szans.

Awatar użytkownika
walh
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 11:49
Ptaki które hoduję: Ara ararauny
Ara macao
Ara chloroptera
Amazonka niebieskoczelna
Lokalizacja: Racibórz

#19

Post autor: walh » ndz mar 23, 2008 15:48

:) Ja rowniez chce w tym roku postawic 4 wolierki na zewnatrz, myslalem zeby zastosowac na boki i tyl gotowe juz plyty betonowe takie jak sa na ploty tylko nie wiem jak przymocowac całą rame przednią czy lepiej jest jakby byly boki tez z siatki i ptaki sie widzialy... myslalem roqwniez o kołkach rozporowych stalowych ale jesli je wstawie do tych plyt to mogą pęknąc gdyz sa za cienkie... Myslalem rowniez zeby nie robic szałunku tylko wstawic glebokie takie krawezniki i do tego przymocowac całą konstrukcje.

Awatar użytkownika
wojtek
EKSPERT-HODOWCA
Posty: 1586
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:59
Ptaki które hoduję: Senegalki
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#20

Post autor: wojtek » pn mar 24, 2008 06:22

walh, Napisz coś więcej o tych płytach betonowych jakie mają wymiary? Za płytkie fundamęty zrobisz to szkodniki mogą się podkopać i trzeba dać zakopaną siatkę pod dno.
Jeśli nie pomagasz to nie przeszkadzaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „-Klatki woliery i szklarnie dla aleksandrett.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość